شب امتحان چگونه درس بخوانیم؟

شب امتحان چگونه درس بخوانیم؟

یادداشت‌های خود را مرور کنید

بهتر است که شب پیش از امتحان هیچ مطلب جدیدی را مطالعه نکنید. این یعنی شما باید شب امتحان را به این اختصاص دهید که مطلبی که سابقاً مطالعه نموده اید را مرور کنید. این مرور کردن ولی به شرطی اتفاق می افتد که شما قبلا با استفاده از روش های خلاصه نویسی ، مطالب را برای خودتان دسته بندی نموده باشید.

 

برای این کار بهتر است که بلافاصله پس از تمام کردن هر بخش، آنرا خلاصه نموده و در دفتر خود یادداشت کتید. اینکار باعث می شود که هم مطالب در همان زمان بهتر در ذهنتان باقی بماند و هم زمان مرور آنها در شب امتحان به مشکل برنخورید.


بیشتر...

راهکار های غلبه بر استرس چیست؟

راهکار های غلبه بر استرس چیست؟

 

راهکار های غلبه بر استرس را بیشتر بشناسیم

کمتر پیش می آید که کسی این حس را تجربه نکرده باشد.
داشتن استرس عادیست ولی ندانستن راهکار های غلبه بر استرس مشکل ساز است.
در دنیای امروز محرک هایی هستند که باعث ایجاد فشار روانی یا استرس می شوند.
ما نمیتوانیم محرک های استرس زا را کامل از بین ببریم ولی می توانیم با به کارگیری چند تکنیک اثرات آن را به صفر نزدیک کنیم.


بیشتر...

چگونه یک دانش‌آموز موفق باشیم؟

چگونه یک دانش‌آموز موفق باشیم؟

با آغاز سال تحصیلی جدید شاید این سؤال بسیاری از دانش‌آموزان باشد که چه کار کنیم تا بتوانیم در درس و مدرسه موفق باشیم.

 

با آغاز سال تحصیلی جدید شاید این سؤال بسیاری از دانش‌آموزان باشد که چه کار کنیم تا بتوانیم در درس و مدرسه موفق باشیم. باید بدانید که خوب و موفق بودن، نه تصادفی است و نه ارتباطی به معلم و... دارد. رمز موفقیت داشتن تلاش و پشتکار در امر یادگیری است. برای این‌که بتوانید شما نیز در مدرسه عملکرد خوبی داشته باشید و بهترین نمره را کسب کنید باید پشتکار زیادی داشته باشید و با برنامه‌ریزی خوب کارهای خود را انجام دهید و به چندین نکته توجه کنید:


بیشتر...

* شاگرد زرنگ *

* شاگرد زرنگ *

موفق و زرنگ بودن دانش آموز نه اتفاقی است نه خیلی به معلم و دیگر دانش آموزان بستگی دارد. پس چگونه بعضی از دانش آموزان همیشه شاگرد زرنگ کلاس هستند؟ پس چگونه شاگرد زرنگ کلاس شویم ؟ برخی از دانش آموزان برای زرنگ بودن همیشه پیشتاز هستند و آن هم به این دلیل که مهم ترین عامل تاثیر گذار در یادگیری را که همان داشتن پشتکار است را دارند.

دانش آموزانی که پشتکار و اراده قوی برای یادگیری دارند فقط کافیست به آنها بگویید روش های موفق شدن چیست؟ آنوقت آنها با نیروی پشتکار خود و بکارگیری روش های موفق شدن همیشه شاگرد زرنگ کلاس می شوند. شما هم اگر می خواهید شاگرد زرنگ کلاس شوید بهتر است اراده و پشتکار خود را تقویت کرده و سپس برای رسیدن به موفقیت تحصیلی تلاش کنید


بیشتر...


عنوان مقاله 2

عنوان مقاله 2

خواندن کتاب و داستان های مختلف باعث شکل گیری ارزش های گوناگونی در ذهن کودک می شود.حساسیت او را رشد می دهد.احترام به دیگران را در اوبر می انگیزد. در اثر مطالعه , سوالاتی برایش مطرح می شود و  می تواند مسائل مختلف را با هم مقایسه کند و مجموع این نکات باعث می شود او فردی خلاق بار بیاید


بیشتر...

عنوان مقاله 3

عنوان مقاله 3

توانایی همدلی یعنی قابلیت شناخت احساسات دیگران؛ توانایی همدلی یعنی اینکهفرد بتواند زندگی دیگران را حتی زمانی که در آن شرایط قرار ندارد ، درک کند. همدلی به فرد کمک می کند تا انسان های دیگر وقتی که با ما متفاوت هستند را بپذیریم و به آن ها احترام بگذاریم.


بیشتر...

عنوان مقاله 4

عنوان مقاله 4

همه ما در زندگی با موقعیت هایی روبرو می شویم که به درستی عمل نکنیم سلامت روانی خودمان و دیگران به خطر می افتد. این موفقیت ها مختلف هستند. به طور مثال: چگونه با دوستان و اطرافیان خود ارتباط برقرار کنیم؟ چگونه مسئولیت های جدید را بپذیریم ؟ چگونه تصمیم بگیریم؟چگونه مشکلاتمان را حل کنیم؟ چگونه با ترس ، اضطراب ، ناکامی ، افسردگی و فشارهای روانی مقابله کنیم؟


بیشتر...