چگونه شاگرد زرنگ کلاس شویم؟

 

-به موقع در کلاستان حاضر شوید.
همیشه آن تایم باشید. سروقت در کلاستان حاضر شوید. دیرآمدن دلیل خوبی برای تشخیص بی نظمی و تنبلی شما در کلاس است. در ضمن دیر رسیدن در کلاس باعث بهم خوردن تمرکز معلم و کلاس می شود.
- سعی کنید کمتر غیبت داشته باشید.
اگر می خواهید شاگرد زرنگ کلاس باشید بهتر است همیشه در کلاس درس حاضر بوده و از نکاتی که معلم در هنگام درس می گویید غافل نباشید. غیبت زیاد شما را از درس و دانش آموزان دیگر عقب انداخته و خیلی از مطالبی که در کلاس مطرح می شود را از دست می دهید.
- همیشه سعی کنید در ردیف های اول بشینید.
ردیف های آخر بیشتر برای دانش آموزانی است که می خواهند شیطنت کنند و ردیف آخر را انتخاب می کنند تا معلم کمتر روی آنها کنترل داشته باشد. بهتر است ردیف اول نشسته تا هم به معلم و هم به تخته کلاس تسلط داشته باشید. اصلا نشستن در ردیف اول کلاس یک نشانه برای دانش آموزان درس خوانی است که می خواهند همیشه اول باشند.
- چگونه شاگرد زرنگ کلاس شویم ؟ برنامه درسی برای درس خواندن خود داشته باشید.
داشتن برنامه درسی علاوه براینکه به مطالعه شما نظم می دهد، در صورت اجرای آن، تبدیل به شاگرد زرنگ کلاس می شوید. اجرای برنامه درسی به شما اعتماد به نفس می دهد و این اعتماد به نفس زمانی بیشتر در شما بروز می کند که در کلاس درس به دلیل داشتن برنامه درسی، همیشه از دیگر دانش آموزان آگاه تر و مسلط تر به درس هستید.


-یک قدم از معلم جلوتر باشید.
مطالعه کلی در مورد تیتر و مطالبی که معلم قرار است در جلسه بعدی آموزش دهد، داشته باشید تا هنگامی که معلم شروع به تدریس کرد بتوانید با او همکاری کرده و به تمام سوالات او در حین تدریس پاسخ دهید. این یکی از تکنیک های شاگرد زرنگ ها است که با بکارگیری آن، معلم را شیفته خود می کنند.

- همیشه آمادگی داشته باشید.
وقتی شما در کلاس درس همیشه آماده باشید و با آمادگی بر روی مطالب تمرکز کنید وقت کمتری از معلم گرفته می شود. به این دلیل که معلم دیگر لازم نیست وقت برای آموزش مطالب کم اهمیت و .. بگذارد.

- تمرکز کامل داشته باشید.
وقتی معلم شروع به تدریس کرد با تمرکز کامل به مطالبی که معلم درس می دهد گوش کنید. شاگرد زرنگ ها در کلاس همیشه مطالب را یاد می گیرند. به خانه یا روزهای بعد موکول نمی کنند. سعی می کنند تمام مطالبی را که باید یاد بگیرند در همان کلاس درس یاد بگیرند.


- چگونه شاگرد زرنگ کلاس شویم ؟ نکته برداری را فرآموش نکنید.
نکته ای از مطالبی را که معلم آموزش می دهد از قلم نیندازید. همیشه قلم و کاغذ همراه خود داشته و تمام نکات کلیدی که معلم می گوید را یادداشت کنید.


- کار امروز را به فردا نیندازید.
برای انجام تکالیف دست دست نکنید. برای انجام تکالیف درنگ نکنید. برای انجام تکالیف امروز و فردا نکنید. انجام تکالیف خود را به ساعت و روز دیگری موکول نکنید. حتما به موقع تکالیف خود را آماده کرده که هم استرستان رفع شود و هم بتوانید به کارهای دیگر خود برسید.


- چگونه شاگرد زرنگ کلاس شویم ؟ مشکلات را جدی تلقی کنید.
اگر در درسی ضعف دارید حتما برای رفع آن، به موقع اقدام کنید. موکل به زمان دیگری نکنید تا ایام امتحانات فرا برسد. چون ایام امتحانات زمان مرور درس ها است نه رفع مشکلاتی که در درسها دارید. بهتر است در همان درس یا مبحثی که معلم در کلاس تدریس می کند اگر مشکل دارید با راهنمای معلم همان جلسه برطرف کنید.
-تمرین زیاد داشته باشید.
اگر می خواهید در درسی یا درسهایتان تسلط کامل داشته باشید باید در خانه تمرین زیادی حل کنید. از کتاب های کمک آموزشی استفاده کنید. 


 


حتی می توانید برای تسلط  بیشتر بر مطالب درسی، از کلاس های خصوصی استفاده کنید. به همین منظور می توانید به سایت استادبانک مراجعه کرده و درخواست معلم  کنید.


- در فعالیت های کلاسی به صورت گروهی شرکت کنید.
همیشه در فعالیت هایی که لازم است به صورت گروهی شرکت کنید نقشی فعالی داشته باشید. مزیت کار گروهی یا مطالعه گروهی این است که هر دانش آموزی در گروه سعی می کند از دیگر هم گروهی خود بهتر باشد و همین رقابت باعث موفقیت شما می شود.

پس اگر می توانید در مطالعه با دانش آموزانی که جزو شاگردان زرنگ کلاس هستند هم گروه باشید. قطعا در سبک خواندنتان و موفقیت شما در درس هایتان تاثیر مثبتی دارد.


- به رفتار خود در کلاس توجه داشته باشید.
دانش آموز نمونه فقط در درسش نمونه نیست بلکه در رفتار و اخلاق با معلم و دیگر دانش آموزان نیز نمونه می باشد.


- مشکلات مدرسه فقط در مدرسه و مشکلات خانه فقط در خانه
سعی کنید مشکلات خانه را به مدرسه نیاورید و همین طور مشکلاتی که در مدرسه داشتید; اینکار باعث برهم خوردن تمرکزتان در کلاس درس ، در حین تدریس و یادگیری مطالب می شود و باعث برهم خوردن تمرکزتان در خانه در حین مطالعه و تمرین درسهایتان می شود. زمانی مشکلات خود را حل کنید که زمان مطالعه و درس خواندنتان نیست، اینکار به مرور باعث افزایش تمرکز و به کنترل درآوردن افکارتان می شود و چه چیزی بهتر از اینکه افکار خود را بتوانید به کنترل خود در آورید، اگر به این مرحله برسید یک قدم به موفقیت نزدیک شده اید.

- چگونه شاگرد زرنگ کلاس شویم ؟ برای یادگیری از شیوه های مختلف استفاده کنید.
همیشه برای یادگیری و تسلط بر مباحث به یک راه حل اکتفا نکنید، برای مطالعه به یک مکان مطالعه بسنده نکنید و همیشه برای رفع مشکلات خود از یک روش همیشگی استفاده نکنید. استفاده از راه های مختلف در درستان باعث افزایش قوه ی تفکر و استدلال در شما می شود. پس این فرصت را به ذهن خود بدهید که برای حل مسائل از راه های مختلف استفاده کرده و تمام راه حل های ممکن را امتحان کند.

- اهداف بالاتری از کسب نمره عالی داشته باشید.
به یاد داشته باشید که فقط کسب نمره عالی در درسها هدف مطلوب نیست. فقط به فکر نمره نباشید. بجای اینکه بحث و جدال با معلم خود داشته که چرا شما بهترین نمره کلاس را نگرفته اید؟ بهتر است از خود سوال کنید چطور می توانم در درس های خود موفق شوم؟ چطور می توان بهتر مطالعه کنم؟ چطور می توانم در سال های تحصیلی به موفقیت دست یابم؟ چطور می توان آینده تحصیلی خود را تضمین کنم؟ چطور می توان آینده تحصیلی خود را درخشان کنم؟ چطور شاگرد زرنگ کلاس شویم ؟ و برای بهترین پاسخ به این سوالات پشتکار و تلا ش خود را بکار ببریم.
همیشه یک پله بالاتر از دیگر دانش آموزان قدم بردارید حتی در انتخاب اهدافتان در تحصیل آینده نگر با اهدافی والا و فراتر از نمره قبولی داشته باشید تا موفقیت خود را با تلاش و پشتکار قطعی کنید.